Új szakorvos a Doctorfitnél!

Örömteli változás következett be a Doctorfit Gerincambulancia életében.

Csapatunkhoz csatlakozott dr. Faggyas Ákos ortopéd-traumatológus szakorvos, aki szakmai tapasztalataival jelentősen szélesíti szakmai profilunkat. Ákos elsősorban váll, csípő és térdpanaszokkal érkező Betegeinknek áll rendelkezésére, de jelentős rutinra tett szert a sportsérülések kezelésében is. Természetesen ő is magáénak érzi a Doctorfit gyógyító filozófiáját, miszerint a mozgásszervi betegségeket mozgással lehet gyógyítani. Elsősorban igyekezni fog konzervatív kezeléssel –műtét nélkül- meggyógyítani a hozzá forduló pácienseket, de amennyiben műtétre kerül sor, azt is magas szinten és méltó körülmények között tudja elvégezni.

Kedves, barátságos, segítőkész személyisége miatt a betegek mindenhol szívesen fordultak hozzá panaszaikkal.

A Doctorfit Gerincambulancia csapata nevében sok szeretettel köszöntöm csapatunkban Faggyas doktort, és azt kívánom neki, hogy ugyanannyi örömét lelje a gyógyításban, mint mi.

Dr. Erbszt András

Hét tanács a hátfájás/derékfájás elkerülésére

Első tanács: Sportoljunk, mozogjunk rendszeresen

Sorozatunk első részében arra keressük a választ, hogy a rendszeres aktivitás hogyan és miként segít a derékfájdalmakon. Tekintsük át, hogy a sportolás, mozgás milyen mechanizmusokon keresztül segít megelőzni, illetve elmulasztani a gerincpanaszokat.

Íme 7 érv, hogy miért tesz jót gerincünknek/derekunknak a rendszeres sportolás:

  • Javul a porckorong anyagcseréje, ezáltal lassulnak a csigolyaközti porcban a degeneratív folyamatok
  • A törzsizmok erősödnek, javul azok tartó és stabilizáló funkciója
  • A káros, gyulladásos anyagcseretermékek „kimosódnak” a gerinc környéki izmokból, lágyrészekből, amelyek egyébként a regeneratív folyamatokat segítenék
  • A gerinc mozgástartományának javítása, a comb és csípőkörnyéki izmok lazítása csökkenti a háti szakasz sérülékenységét, csillapítja a gerinctáji panaszokat
  • A mozgás közben endorfinok szabadulnak fel, amelyek kiválóan csillapítják a fájdalmakat és jelentősen javítják a közérzetet
  • Az aerob mozgás segít a testsúly karbantartásában, ami csökkenti a gerincre háruló terhelést
  • A gyenge fittségi állapot hajlamosít a krónikus derékfájdalmakra a legújabb kutatások szerint.

A fentiekből látható, hogy a rendszeres sportolás, mozgás jótékony hatású a gerincre. Természetesen nem mindegy, hogy ki milyen mozgásformát választ.

Amennyiben úgy érzi, segítségre lenne szüksége, keressen bennünket bizalommal elérhetőségeink bármelyikén: a Doctorfit szakemberei készséggel állnak rendelkezésére az optimális mozgásforma megtalálásában.

Hat tanács a hátfájás megelőzésére

Természetes, hogy mindenki szeretné elkerülni a hátfájást, porckorongsérvet. Aki szenvedett már ettől a panasztól, az általában igyekszik elkerülni a tünetek fellángolását, aki pedig megúszta a gerincbetegséget, az szeretné, ha sohasem jelentkeznének nála a kellemetlen tünetek.

Mit tehetünk annak érdekében, hogy elkerüljön minket a derékfájás, lumbago vagy az isiász? Tudnunk kell, hogy sajnos nincs olyan módszer, amely segítségével száz százalékos biztonsággal elkerülhetjük ezt a fájdalmas betegséget, de sok mindent tehetünk annak érdekében, hogy csökkentsük a gerincbetegségek kialakulásának veszélyét. Cikksorozatunkban annak fogunk utánajárni, hogy mit tegyünk illetve mit ne tegyünk, ha egészséges, teherbíró gerincet szeretnénk.

  • Mozogjunk, sportoljunk rendszeresen
  • Figyeljünk oda a helyes testtartásunkra állás és ülés közben egyaránt
  • Ne üljünk túl sokat (lehetőleg 1 óránál többet egyhuzamban)
  • Tanuljunk meg helyesen emelni, hajolni, guggolni.
  • Válasszunk megfelelő matracot az éjszakai pihenéshez
  • Tudjunk meg minél többet a gerincbetegségek kialakulásáról és a kezelés lehetőségeiről!

A következő hetekben a fenti ajánlásokat fogjuk kissé részletesebben körüljárni, tartsanak velünk!